Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

17 μέτρα αλλάζουν στο χώρο της φορολογίας...


Αλλάζουν όλα στη φορολογία εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων καθώς και στη φορολογία κεφαλαίου με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, οι βασικές αρχές του οποίου αναμένεται να ανακοινωθούν μέσα στην εβδομάδα. Το υπουργείο Οικονομικών έχει καταλήξει σε 17 φορολογικά μέτρα τα οποία έχουν στόχο την περιστολή της φοροδιαφυγής, την αύξηση της φορολογικής επιβάρυνσης... σε ετήσια εισοδήματα πάνω από 30.000-40.000 ευρώ και στη μεγάλη ακίνητη περιουσία και τη μείωση του ελλείμματος που βρίσκεται στο «κόκκινο».
Η σημαντικότερη αλλαγή που αναμένεται να επηρεάσει το σύνολο των 8.500.000 φορολογουμένων αφορά την καθιέρωση ενιαίας φορολογικής κλίμακας η οποία θα περιλαμβάνει νέα κλιμάκια και υψηλό ανώτατο συντελεστή. Σύμφωνα με ανώτερο παράγοντα του υπουργείου Οικονομικών, οι αλλαγές στη φορολογική κλίμακα αναμένεται να επιφέρουν φορολογικές ελαφρύνσεις σε εκείνους οι οποίοι δηλώνουν στην Εφορία ετήσια εισοδήματα ως 30.000 ευρώ, ενώ βαθιά το χέρι στην τσέπη θα βάλουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες που δηλώνουν προκλητικά χαμηλά εισοδήματα και διαθέτουν περιουσιακά στοιχεία που δεν συνάδουν με τις δηλωθείσες απολαβές.
Ακόμη στο φορολογικό νομοσχέδιο θα προβλέπεται η σύνδεση του αφορολογήτου των 12.000 ευρώ με την προσκόμιση αποδείξεων λιανικών πωλήσεων, ενώ όσοι δεν καταφέρουν να συγκεντρώσουν αποδείξεις είναι πολύ πιθανόν να επιβαρυνθούν με έναν χαμηλό φορολογικό συντελεστή (π.χ. 5%) ως το ύψος του αφορολογήτου. Σημαντική παρέμβαση στη φορολογία εισοδήματος θα είναι η κατάργηση της αυτοτελούς φορολογίας που ισχύει για μια σειρά εισοδήματα και επιδόματα που λαμβάνουν μισθωτοί του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα καθώς και ορισμένες κατηγορίες επαγγελματιών. Οι αλλαγές στη φορολογία ακινήτων σε πρώτη φάση θα περιοριστούν στην κατάργηση του Ενιαίου Τέλους Ακινήτων και την αντικατάστασή του από τον Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας ο οποίος αναμένεται να επιβαρύνει ετησίως του ιδιοκτήτες που έχουν ακίνητα αντικειμενικής αξίας άνω των 300.000-400.000 ευρώ σε ποσοστό ως και 1%. Πολύ υψηλότερες θα είναι οι επιβαρύνσεις που θα ισχύσουν για τα ακίνητα των υπεράκτιων εταιρειών (offshore) οι οποίες σήμερα φορολογούνται με συντελεστή 3%. Σε ό,τι αφορά τη φορολόγηση των μερισμάτων που λαμβάνουν μέτοχοι εισηγμένων και άλλων επιχειρήσεων, σύμφωνα με τη δέσμευση του ίδιου του Πρωθυπουργού θα φορολογούνται με βάση την κλίμακα φορολογίας εισοδήματος αφού πρώτα αφαιρεθούν τα ποσά των φόρων που έχουν παρακρατηθεί στην πηγή.
Σημαντικές αλλαγές ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομικών και στον τρόπο με τον οποίον θα ελέγχεται το «πόθεν έσχες» των φορολογουμένων, ενώ παράλληλα θα ισχύσουν νέου τύπου τεκμήρια-κριτήρια με στόχο κυρίως εκείνους που δηλώνουν πολύ χαμηλά εισοδήματα και έχουν στην κατοχή τους πολυτελή αυτοκίνητα, διαθέτουν αρκετά ακίνητα και έχουν μεγάλα ποσά καταθέσεων στις τράπεζες.
Ύστερα από πέντε χρόνια «φορολογικής ασυλίας» που απόλαυσαν περίπου 400.000 επιτηδευματίες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις κλείνοντας κάθε χρόνο τα βιβλία τους με τη διαδικασία της αυτοπεραίωσης, το υπουργείο Οικονομικών είναι αποφασισμένο να καταργήσει τη συγκεκριμένη διαδικασία που οδήγησε σε σημαντικές απώλειες εσόδων και να εφαρμόσει νέο σύστημα προσδιορισμού του εισοδήματος αποκλειστικά με τα βιβλία, λαμβάνοντας υπόψη και την περιουσιακή κατάσταση των επαγγελματιών. Ουσιαστικά πρόκειται για την εφαρμογή νέου συστήματος φορολογίας το οποίο δεν θα αφήνει στο φορολογικό απυρόβλητο κανέναν.
Αυξάνεται ο φόρος στις offshore
Το υπουργείο Οικονομικών για λόγους φορολογικής δικαιοσύνης θα κινηθεί προς την κατεύθυνση της αύξησης της φορολογίας στις offshore εταιρείες, τα ακίνητα των οποίων φορολογούνται με 3% επί της αντικειμενικής αξίας. Έχουν καταγραφεί 3.684 offshore με ακίνητη περιουσία, μέρος των οποίων είναι «φιλέτα» στη Μύκονο, στη Σαντορίνη και στη Ρόδο.

Ρεπορτάζ : Κώστας Σιωμόπουλος
(από το Βήμα της Κυριακής)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Λίγα λόγια για τον επιστημονικό συνεργάτη της Μαρίας Σπυράκη

Πραγματικά δεν με νοιάζει τι κάνει ο υιός Ζαγορίτης στη προσωπική του ζωή. Μαγκιά του με ποια βγαίνει και το τι κάνει μαζί της. Δεν θα τον έκρινα ποτέ για τις προσωπικές του επιλογές εξάλλου εκεί θεωρώ ότι ξεχωρίζει ο άνδρας από το παιδάκι, με το να μπορεί να υποστηρίξει τις επιλογές του. Αυτό όμως που με εκνευρίζει είναι ότι εκφράζει όλα αυτά που απεχθάνομαι. Εκφράζει την Ελλάδα του κονέ, της άκρης, του μπαμπά. Την Ελλάδα του παίρνω ό,τι θέλω, όπως θέλω και όπου θέλω. Της Ελλάδας των VIP που δεν υπακούν σε κανένα νόμο. Όσο αδιάφορος μου περνά ο υιός Ζαγορίτη άλλο τόσο αδιάφορη μου είναι η Σπυράκη . Αυτό όμως που με εξοργίζει είναι ότι μπορεί να συνεχίσει να μας κοροϊδεύει όπως ακριβώς έκανε σαν δημοσιογράφος. Θα μπορούσε να πει ότι ήταν επιλογή μου γιατί ήθελα να συνεργαστώ μαζί του. Θα μπορούσε να πει ότι τον επέβαλλε το κόμμα της ΝΔ. Θα μπορούσε να πει ότι ξεπληρώνει παλιά γραμμάτια ή ότι ήταν μια χάρη που αποβλέπει σε μελλοντικά οφέλη. Όλα αυτά θα μπ

Όλα όσα δεν άκουσα...

Διάβασα με μεγάλη προσοχή τις δηλώσεις όλων για το θάνατο του Κ. Μητσοτάκη και αφού η περίοδος του πένθους έληξε μπορώ να πω το τι δεν άκουσα. Για αρχή θα ήθελα να διευκρινήσω ότι ο σεβασμός για την απώλεια του ανθρώπου -και το πένθος  της οικογένειας του- παραμένει, αλλά η ιδιότητα του πολιτικού τον  αφήνει στη  δημόσια κρίση. Δεν άκουσα λοιπόν για την αποστασία, για τα ειδικά δικαστήρια, για το "Βρώμικο '89", τη Mayo, την ΑΓΕΤ, τα σκάνδαλα με τους 470 φακέλους, τα οικονομικά προβλήματα που άφησε η θητεία του ως Πρωθυπουργός της Χώρας. Για το τέλος, κράτησα την εξωτερική πολιτική της κυβέρνησης του και το Σκοπιανό. Για το μόνο που αναρωτιέμαι μετά από όλες τις πολιτικές αγιογραφίες που του φτιάξανε μήπως είχε δίκιο όταν έλεγε, ότι στην Ελλάδα όλα ξεχνιούνται μετά από 10 χρόνια...

Κείμενο 30 στελεχών καταγγέλλει τον Βενιζέλο ως «παρανυφάκι του Σαμαρά»

Συντρόφισσες και σύντροφοι,  Η αποκαρδιωτική εικόνα της σύγχρονης πολιτικής σκηνής είναι τουλάχιστον δεδομένη.Τα media σε ρόλο Μαέστρου προσπαθούν απεγνωσμένα να εγκαταστήσουν στη συνείδηση του ελληνικού λαού το δίπολο ΝΔ ή ΣΥΡΙΖΑ: Μνημόνιο ή Επανάσταση. Αναμφίβολα όμως, καμία από τις δυο πολιτικές οντότητες δε μπορεί να αποτελέσει εγγυητική δύναμη για τη σταθερότητας της χώρας, με αποτέλεσμα ο πολίτης να αναζητά τον «καταλληλότερο» ανάμεσα σε ακατάλληλους. Εγγυητική δύναμη δε μπορούν να αποτελέσουν ούτε οι ευκαιριακές κομματικές συσπειρώσεις που η ανομοιογένεια και η έλλειψη προγράμματος για τη χώρα συμπληρώνει το παζλ των ακατάλληλων με …επικινδυνότητα: διάττοντες αστέρες, που απλώς «μας ψεκάζουν» με φωνές – αλαλαγμούς χωρίς ουσία. Η απουσία πολιτικών οραμάτων και κυρίως οραματιστών, οδηγεί τη χώρα – ιδεολογικά άοπλη και κατακερματισμένη – σε πολιτικές που κάθε άλλο παρά της εξασφαλίζουν κύριο ρόλο και διαπραγματευτική δύναμη στις σύγχρονες διεθνείς εξελίξει